Milano Milano wat ben je mooi! - Reisverslag uit Milaan, Italië van suzanne lievense - WaarBenJij.nu Milano Milano wat ben je mooi! - Reisverslag uit Milaan, Italië van suzanne lievense - WaarBenJij.nu

Milano Milano wat ben je mooi!

Door: SuuS

Blijf op de hoogte en volg suzanne

23 Mei 2015 | Italië, Milaan

Milano Milano! Wat een heerlijke stad!

Afgelopen dagen ben ik vanaf Luzerne (Zwitserland) naar Verbania gereden. Verbania ligt aan het Lago Maggiore in Italie. Onderweg naar Verbania heerlijk langs de kronkelweggetjes langs Lago Maggiore gereden (al moet ik zeggen ze scheuren als gekken hier! Bumperkleven is een aangeboren kwestie lijkt wel). Rond het meer lijkt het heerlijk om hard te lopen mits de auto's er niet waren want je wordt gewoon voor je hardloopsokken gereden ;)

Vanaf Verbania ben ik nog een dagje naar Lago 'd Orta geweest, wat een kneuterig dorpje ligt daar. Eindelijk was het zonnetje daar tussen de buien door, op een steigertje heb ik heerlijk genoten van het uitzicht, lekkere cranberry koekjes ;) en San Pellegrino, ondertussen verder lezen in mn boek. Boek 1 is uit. En natuurlijk heb ik ook, zoals alle 1001 toeristen het eilandje voor de kust van Orta st Giullio gezien. Je kan er met de boot naartoe maar ik houd er niet zo van om tussen de klikkende fotocamera menigte te struinen.

Over regenbuien gesproken! De eerste avond was verschrikkelijk veel regen in Verbania, na 2 uur in de auto zitten lezen was ik het wel zat. Voor de rest was op de camping niet veel te beleven (erg rustig en de enige ruimte waar ik kon zitten was aan de bar (waar niemand zat) of in de speelruimte voor kinderen (die van enthousiasme heerlijk aan het gillen waren). Precies op dat moment kwam mijn reddende engel "Poetsie". Al is dat haar bijnaam legde ze later uit. Een super lieve vrouw uit Duitsland, de overbuurvrouw op de camping, klopte op mijn raampje "If you want you can read at my place and i will make you a cup of tea and i have cookies" (haha sorry Ro ik beloof bij deze plechtig dat ik ze wat vaker in huis zal hebben ;-)). Dat bleek heel gezellig! Haar man zou dat weekend arriveren want die had een nieuwe job en kon pas later vrij krijgen. Haar dochter zou ook nog langskomen (ze wonen in Zwitserland) maar die hield het voor gezien vanwege de plensbuien. Mooi voor mij want ze boodt aan of ik bij haar in de tent (zo een luxe ding van... oeps nu ben ik de naam kwijt, een bekende reisorganisatie waar je van die tenten kan huren met bedden en al). Nou ik vond dat wel prima want de nacht ervoor had ik amper geslapen (blaffende honden en koud!). Er was namelijk sneeuw gevallen op de naastgelegen berg. Bij Poetsie (bijnaam omdat zij de jongst uit een gezin van 7 kinderen was) heb ik werkelijk in winter tenue geslapen: joggingsbroek, sokken, vest, slaapzak van mij, slaapzak van ro en een kruik, in Mei!

Persoonlijk vond ik Laggio Maggiore wel mooi maar minder mooi dan Como wat mijn volgende bestemming was. Rond Como meer heb ik alle plaatjes bezocht en doorheen gereden die elk boekje/ internet aangeeft: Cernobbio, Laglio, Argegno, Tremezzo, Mennagio, Gravedona en Lecco. Persoonlijk vond ik Laglio het mooist (heerlijk rustig). Wat een mooi meer is Como! Daar wil ik zeker een keer naar terug. Heb een kaartje van een leuk B&B meegenomen dus dat komt wel goed. In dit stadje raakte ik aan de praat met een oud mannetje die druk aan het klussen was. Half in het Italiaans half niet begrijpend wat hij allemaal zei kwamen we er toch uit en wilde hij weten wat mij in Italie bracht. Hij vond het een mooi plan. Ik begreep dat hij niet echt iets aan het maken was maar meer de dag door aan het komen was met wat rommelen in zijn schuur met hout en zaagmachines. Ik vond nog een mooie steiger die mooi uitzicht bood, hier heb ik nog foto's gemaakt. Ik zal de foto's eens op mijn laptop zetten dan kan ik er wat uploaden voor hier.

Gisteren ben ik aangekomen in Milaan via Lecco. Aan het begin van de stad kwam ik een hotel tegen waar ik nu een kamer heb geboekt, helaas was er maar plek voor 1 nacht :( Gisterenmiddag heb ik de stad verkend (ik miste een leuk grijs paar All Stars naast me en een mooie bos krullen en mooie lieve ogen om de stad samen te ontdekken), wat een leuke winkels hier! Oepss! Ik kwam de Nashi zaak tegen, wat een droom paleis! Ben even vol gas door die winkel gegaan, scrub, haarolie en shampoo gekocht (s avonds heb ik de rekening van het hotel even opgehoogt door even heerlijk uitgebreid Nashi producten te proberen, de stortdouche was heerlijk!). Natuurlijk heb ik ook de Duomo gezien, en Galleria Vittorio Emanuele met haar prijzige zaken (Armani etc). Via Corso di Porta Ticinese (wat geliefd is onder jongeren, duh vet hippe toko's) kwam ik uit bij S Lorenzo Maggiore, een mooi plein met zuilen (leuke winkels en wifi ruimte, maar ik had mijn tel in hotel laten liggen). Gisteren mijn eerste echt Gelato gegeten, wat een verslaving, er zullen vele volgen. Gelukkig heb ik mijn hardloopschoenen bij, moet wel weer in shape zijn als ik in Venetie aankom :P Tevens heerlijk pizza gegeten (ben gewoon uit eten gegaan met me myself and i, maar dat ging prima, al is het wel minder gezellig natuurlijk).

Ik ga nu het ontbijt maar eens even goed nuttigen. Misschien blijf ik nog een dag in Milaan, 1 dag is veel te kort. Al moet ik dan op zoek naar een ander hotel en deze bevalt mij wel. We zien wel... Eerst la colazione nuttigen!

Tot het volgende reisverslag! Arriverderci! owh trouwens hier in Milaan vroegen behoorlijk wat mensen de weg aan mij, zowel toerist als volgens mij bewoners, haha leuk!

Ciao Ciao!

Suus

PS: Na Milaan is Genua aan de beurt om te ontdekken!


  • 25 Mei 2015 - 09:16

    Hilma :

    Ik zie dat je enorm aan het genieten bent zet dat voort voor je het weet is het weer voorbij die mooie vakantie die begon in mei : )
    dan gaan wij gewoon door met de sleur van het dagelijks werk sleur ik wachtweer op je volgende verslag

    gr Hilma

  • 25 Mei 2015 - 15:52

    Kathinka:

    Ha Suus!
    Dat is nu het leuke van alleen reizen dat je sneller contact maakt met andere mensen! Zo zie je maar; er zijn ook nog goede mensen op de wereld ;)
    Heel veel plezier deze reis! Ga voor de volle 150% Genieten en leef met de minuut, zodat je alle mooie indrukken in je geheugen kan opslaan!
    Liefs, kath

  • 26 Mei 2015 - 12:45

    Annelies:

    Hee su, wat een mooi verslag en wat een geweldige reis ben je toch aan het maken! Echt super om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet en zo geniet van alles!! dikke kus, Lies

  • 27 Mei 2015 - 20:10

    Lydia:

    Wow je ziet veel moois Suus zo te lezen. Leuk om je trip zo te volgen. Geniet van je mooie reis. Liefs ly

  • 28 Mei 2015 - 23:08

    Floor:

    Heej stoere Suus!! Super leuk om je verhalen te lezen. Echt super dat je t zo naar je zin hebt! Blijf lekker genieten he!! Veel plezier nog. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. X Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzanne

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 3257

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 30 Juni 2015

rondreis italie

Landen bezocht: