Bella Elba! Bella Toscane! - Reisverslag uit Livorno, Italië van suzanne lievense - WaarBenJij.nu Bella Elba! Bella Toscane! - Reisverslag uit Livorno, Italië van suzanne lievense - WaarBenJij.nu

Bella Elba! Bella Toscane!

Door: suus

Blijf op de hoogte en volg suzanne

03 Juni 2015 | Italië, Livorno

Vanaf hotel in Livorno naar Piombino gereden waar vandaan je naar Elba kan. Kan ook met de auto maar vond het wel lekker om die even te laten staan. Op de boot in gesprek geweest met een Duits echtpaar die wilden alles van mijn reis weten, erg leuk. Aangekomen op Elba het oude centrum bekeken. Wel mooi om te zien zeker de uitzichten vanaf hoger gelegen gebieden. Maar kon het niet laten om lekker neer te ploffen op het strand. Althans dat dacht ik… Ik zag een strandtent staan en daar ben ik helemaal los gegaan. Strandtent Le Viste bij Portoferraio is echt super! Je kunt er heerlijk eten. Ik heb er voorgerecht (met vis) hoofdgerecht (met vis), wijntje, en heerlijk een toetje een taartje gegeten. Erna dus neergeploft op het strand. Wat een pareltje. Het water zo helder en blauw, denk aan tropische stranden met een cocktail in de hand. Ja hier miste ik je echt naast me. Bij strandtent nog met een meisje zitten kletsen die half Nederlands half Italiaans is. Op terugweg op de boot een Nederlands echtpaar leren kennen, Trix en Martin uit Den Haag, super aardig. Zij verbleven op een camping bij Cecina (dat is handig daar moest ik naartoe om naar Lucca, Pisa, San Gimignano, Volterre en Siena te kunnen). Heb gevraagd of ik achter hun aan mocht rijden, was allemaal prima.

De aankomst bij de camping begon al goed, er stond een grote pinguin bij de receptie (Anne dat beloofde goeds). De mensen naast mij op de camping, (niet Trix en Martin) kwamen uit Nederland (ik heb het echt gemist om Nederlands te praten dus met Trix ging ik vol gas kletsen) een leuk echtpaar met trots kleinkinderen (een jongetje en meisje) waar ik foto’s van te zien kreeg, boden mij thee met pindarotsjes aan (nooit afslaan). Wat een vlerkjes die kleinkinderen! Trotse opa en oma. Zelf was mevrouw net hersteld van chemokuren. Na de koffie en thee (en nadat we Libelle’s uitgewisseld hadden, ja echt serieus) had ik beloofd om nog een wijntje te komen halen bij Trix en Martin. Was heel gezellig.

Volgende dag naar Lucca (leuk om rond te slenteren of inderdaad zoals Stefanie zei op de fiets de stadsmuren over maar dat heb ik niet gedaan. Wel nog piazza amfitheater bezocht), Pisa (best klein die scheve toren, heb wel lekker gegeten hier bij Trattoria Pizzeria Toscana direct naast plein met toren van Pisa. Bruschetta vooraf, pizza Napolitana en proffiterol als toetje dat is een soort soesje). San Gimignano is leuk om te bezoeken, echt nog oude stijl. Siena is meer te zien, piazza del Campo waar de paardenrace gehouden wordt en de Duomo). Bovenstaande heb ik in een dag gedaan, is leuk om te zien maar uren in stadjes slenteren is beetje much.

In Florance vond ik de Duomo erg mooi. En natuurlijk heb ik Ponte Vecchio gezien en een wandeling gemaakt via wat pleintjes en winkeltjes. Bij Ponte Vecchio heb ik zo een karakterratuur (zo heet dat toch) laten maken. Wel leuk om zo een zotte tekening te hebben (ik zal een foto bijvoegen). Het internet is niet overal even goed dus foto’s uploaden werkt niet echt helaas. Bij Florance heb ik overnacht op camping Internazionale (via San Cristofano 2), fijne camping, goede voorzieningen (yes eindelijk een wasmachine), restaurant en zwembad. En op paar minuutjes loopafstand bus 37 naar Florance centrum.

Op naar de next city!

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzanne

Actief sinds 24 Okt. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3258

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 30 Juni 2015

rondreis italie

Landen bezocht: